Kallt mode

Jag förstår inte grejen med att alla bloggare lägger upp bilder på sig själva när de står ute och skriver om vad de har på sig och var de ska. Ofta ska dom ut och shoppa och träffa vänner, men jag tänker bara på vad dom har på sig, en mössa och kavaj med långärmad tröja under + jeans och skor... Det är rekord kallt nu och de går runt med höstkläder? De måste frysa som hundar och få köldskador.

Eller är bilden tagen snabbt och de sätter på sig sina megastora tjockjackor efter det? Och byter ut de tunna högklackade skorna mot några rejälare? Jag hoppas verkligen att de inte går runt sådär, men det hade ju varit roligare att se hur de egentligen ser ut när de går ut. De kan ju öppna jackan just när de tar kortet så ser man ändå de helt moderiktiga kläderna under. Eller blir inte det tillräckligt coolt för dem?

Nej, stackars de små anorektiska fashionistorna som förfryser sig under det kalla halvåret. Någon kanske borde starta en fond för att ge dem varmare kläder?




Jag tar gärna på mig mössa, vantar, halsduk, sockor, varma stövlar och tjock vinterjacka.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0