Box

En lite rolig sak med folk är att det är så lätt att lura dem. Om du ler tror folk att du är glad. Om du håller huvudet högt tror dom att du är högdragen. Det finns så många olika sätt att få folk att gilla eller ogilla dig utan att ens säga något. En blick, skratt, gest eller kläder kan säga så mycket till folk. Och det roliga är att det inte ens behöver vara sant det som du visar utåt.

Det är spännande är att prova byta ut vissa gester, kläder eller humör ibland bland olika folk. Man märker hur vissa blir förvånade över det du gör eller inte gör. Att normen är så inpräntad hos vissa människor att de inte kan förstå varför vissa inte gör som de brukar. Eller att du kan gå runt med en mask under en lång tid, så att alla vänjer sig med den masken, de tror att det är du. Och om du nu skulle ta av dig den masken så skulle alla bli så otroligt chockade.

Att ibland göra något ovanligt och lite crazy är härligt tycker jag. Jag älskar att se hur folk reagerar när jag går utanför de kanter som min låda har. Den låda folk satt mig i, den försiktiga, kreativa, pryda, kvinnliga, smarta, blonda, snygga, oskyldiga, ibland korkade, positiva, bitchiga, dryga, knäppa, tråkiga och så mycket mera lådan. Alla delar in folk på olika sätt. Och när man bryter av från det tappar folk ibland hakan. Det har iaf hänt mig många gånger när jag gjort eller sagt saker som folk inte trott om mig.

Så vart ville jag komma med det här då? Jag vet inte riktigt. Men tänk på att inte dela upp folk direkt, du har ofta fel. Och tro snälla inte på att om någon oftast skrattar, att den personen är glad. När jag har det som jobbigast skrattar jag hela tiden, det är så mycket lättare leva då än att gå runt och vara ledsen hela tiden. Så nästa gång du ser någon skratta åt något som kanske inte är så kul, kolla efter i ögonen, är personen road eller kanske hög eller försöker den bara hålla uppe en mask för att klara av dagen?





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0