Snö of Sweden

Att bo i en villa är så skönt. Man slipper jobbiga grannar som har för hög musik och allt annat jobbigt med att höra dem i tid och otid. Man kan göra lite mera vad man vill och vi har en stor trädgård där man kan vara ifred från andra. Jätteskönt och mysigt.

Dock är det en dålig sak. En otroligt dålig sak. Iaf på vintern. Man måste skotta. Skotta som f a n! Först en trappa på sju steg, sen en gång ut till vägen. Men det tar inte slut där, nejnej. Vi har en parkering till två bilar som måste skottas och ett garage som också har en liten väg som man måste skotta. Och det är inte någon liten bit som till en liten villa i ett villa område. Det är lite större så det blir en massa yta och en massa snö...

Ja så ni kanske kan gissa vad jag måste göra nu, just det, skotta.... Lovely. Har redan tagit trappan och gången idag, för typ tre timmar sen, men det måste göras om. Och nu måste jag även ta parkeringen så att alla kan komma in och ut i morgon så de inte är insnöade. Så det har ibland sina fördelar att inte bo i villa och behöva ta hand om sånt här säger jag bara haha.





Såhär kommer det väl bli om några veckor... Sverige i mitt hjärta, men jag har lite svårt för all snö ibland ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0