19 då

Vaknar klockan åtta idag och känner hur munnen är torr som Saharas öken och att jag är täppt. Mitt ena ben gör ont och jag märker att jag har ett stort blåmärke där, minnet kommer tillbaka och jag kommer ihåg att Linnea sparkade mig när vi var i bussen. Varför hon sparkade mig är jag inte säker på, jag vet att vi höll på att skämta med Helena, deras killar och Challe som fyllde år den 19de. Vi började halvsjunga och alla skulle på efterfest hos Emma och Kalle, fast jag höll hårt i bussätet när de skulle gå av så att jag inte skulle följa med dem. Jag skyndade mig hem och upptäcker till min förtjusning att jag just bäddad i sängen så det kändes gudomligt skönt att krypa ner under täcket.

Jag lyckas halv somna igen med ett leende på läpparna, ända fram till klockan nio, då börjar dom sjunga utanför min dörr. In kommer familjen med ett paket. Ett litet ett. Jag vill bara att de ska gå och låta mig sova men de älskar att plåga mig så de tar fram kameran och börjar ta kort. Nice. Men jag är inte dum så jag tar presenten och håller för ansiktet och det resulterade i asgarv för de andra.
Tillslut så är de nöjda efter att jag öppnat paketet och sagt att jag hade kul igår. Jag smyger mig senare upp och hämtar ett glas vatten och förbannar mig för att jag inte tog ett glas vatten igår kväll. Sen slår jag upp datorn och märker att jag har massa händelser på fb, folk har skrivit grattis till mig och jag ler igen. Sedan letar jag upp rätt avsnitt av Skins på youtube och njuter att att kunna ligga och kolla på en otroligt bra serie igen, helt nya avsnitt. Det bästa var sen att jag hämtade in lite choklad, det är himmelriket.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0