Så, nu är jag 19 år. Känns det annorlunda? Nej. Men det är kanske starten på en ny kula? Nja, man blir väl vad man gör det till. Jag är inte lyckligare nu än förut, men jag har mera under fötterna, mera att stå på och mera att analysera om.

Jag vet att jag kan, men att jag inte alltid orkar. Jag är lite lat, bekväm och osäker på saker men det är sånt man kan jobba med och om det är något som jag har fått ögonen på så finns det inget som hindrar mig. Men det är svårt att välja och bestämma sig för hur man ska göra och uppföra sig vissa gånger. Jag vet numera att folk har sett min vanliga, lite osäkra lugna sida som bitchig och snorkig m.m. Och jag har kommit på att om man ska utstråla lugn så ska man inte bara sitta tyst med händerna knäppta i knät, man ska sitta som man skulle göra hemma, bena utslängda lite hur som och känna sig bekväm, då ser det verkligt ut eftersom jag känner mig bra till mids och i kroppen.
Jag vet dock inte om det här jag har skrivit har en bra röd tråd, jag brukar ofta sväva iväg på små blå trådar i stället för att hålla mig till ämnet riktigt. Men duger det inte kan man läsa en annan blogg!

Så, utveckling. Bra, men man ska även ta det med måtta, kanske även en nypa salt. Jag är en skeptiker, tror inte på att jag hör eller på alla människor jag träffar. Jag vet att alla har sina problem och att alla inte är lika openminded som jag är till allt. Och speciellt att de inte alltid talar sanning eller ens kan bevara en hemlighet. Och det är en väldigt bra sak att veta, att alla inte går att lita på (fan, det går knappt att lita på någon) men vissa är godhjärtade, och de personerna ska man verkligen hålla hårt i, om man vill ha suveräna vänner.


Okej, massa dravel om utveckling m.m. Det behövs skrivas mera om tror jag egentligen, men kanske inte bara från tonåringar som tror dom har alla svar. Fuck no till det, tonåringar är som mest vilsna. De tror för mycket (ibland för lite) om sig själva och det speglas på hur de agerar. Man behöver lite flera år på nacken innan det kan låta riktigt trovärdigt tycker jag. Men nu ska jag gå tillbaka till min sallad (ey, det är en utveckling, jag hatade grönsaker förut) och kolla på Glee.


34900_1485390130490_1106007800_1435464_7483499_n_large

Kommentarer
Postat av: du vet vem jag är :D

Hej, jag vet att du saknar mig och jag saknar dig hihi :) Ja du är väldigt duktig på att läsa av människor, minst sagt KOMPISAR! men fan vad intressant skriver, mer sånt tycker jag! det inspirerar ;) <3

2011-02-21 @ 14:07:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0