Be Proud



Hur, hur, hur, HUR, kan någon tycka att det här är snyggt?
Eller sexigt, eller på något sätt vackert för ögat?

Det är inte bästa bilden men en tjej hade skrivit på sin blogg att det är orättvist att människor är så här snygga. Tycker någon att det här är snyggt så har man en jävligt skev uppfattning om den mänskliga kroppen.


Det var en tjej från min gamla skola. Och jag vet att många från den skolan hade ätstörningar och problem med sin kropp. Nej, jävligt många hade det. Jag var en utav de "tjockaste" i skolan, och jag var inte ens fet! När ska tjejerna fatta att det här inte är snyggt, bara sorgligt? Och när ska företagen kunna tänka
"Okej, vi satsar på en medveten reklam i år. En reklam som verkligen pushar vår produkt med friska, glada tjejer. Inte benrangel som ramlar ihop om de har mera än en vanlig jacka på sig..."
När det väl händer så ska jag vara en av de första som hakar på den reklamen.





Vem ser lyckligast ut? Vem ser ut att kunna få barn? Vem skulle du helst vilja ha som din vän som tröstade dig när du behövde det? För mig skulle valet vara självklart.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0